TÁMOP 3.1.5-09/A-1-2010-0030

"Pedagógusképzések"

A TÁMOP 3.1.5-09/A-1-2010-0030 jelű "Pedagógusképzések"( a pedagógiai kultúra korszerűsítése, a pedagógusok új szerepben) című Európai Uniós pályázaton 6.960.595 Ft támogatást nyert a Teleki-Wattay Művészeti Iskola. Az iskolából három pedagógus részesül a továbbképzési támogatásban a 2010/2011-es tanévben.

A TÁMOP 3.1.5. pályázat keretében a Teleki-Wattay Művészeti iskola három pedagógusa folytatott tanulmányokat. Az éves továbbképzési terv tartalmazza mindhárom pedagógus továbbképzését. Méhesné Fadgyas Margit oboa szakos tanár a Debreceni Egyetem zeneművészeti karának szakirányú továbbképzésén furulya szakon végzett kiváló eredménnyel. Az elméleti és gyakorlati képzések az egyetem tanrendje szerint meghatározott időpontokban történtek. Félévi beszámolók, dolgozatok, vizsgák formájában adott számot tudásáról az egyetemi tanárok előtt. Évvégén diplomakoncertet adott a Debreceni Zeneművészeti Egyetem hangversenytermében. Ezzel a képesítéssel furulyatanári szakképzettséget kapott. A Kistérségi Tehetségpontban a tanítás mellett furulya oktatás mentoraként is fog tevékenykedni. Kulin Krisztina fuvola tanár és Polányiné Takács Judit zongora szakos tanárok tehetségfejlesztő tanár szakon szereztek mesteri oklevelet az Egri Eszterházi Károly Tanárképző Főiskolán. Az elméleti és gyakorlati képzések az egyetem tanrendje szerint meghatározott időpontokban történtek. A Kistérségi Tehetségpontként működő iskolában a tehetségfejlesztő tanár szakképzettség fontos tényező. A tehetségtanácsadás módszertana, a tehetségfejlesztés módszertana, a kreativitásfejlesztés pedagógiai vonatkozásai, a kommunikáció-konfliktuskezelés, a tehetségdiagnosztika, a tehetségkutatás, a tehetséggazdagítás az új pedagógiai irányelveknek megfelelően hasznosítható az intézménytipusunkban. A megszerzett képzettség lehetőséget ad arra, hogy a tehetséges gyermekek kutatása és gondozása szakképzett pedagógusokkal valósuljon meg. Ezzel a segítséggel kidologoztuk az iskolában folyó tehetségdiagnosztika módszertanát. Tervezzük, hogy az iskola vonzáskörzetében lévő művészeti iskolák részére tájékoztatást és előadást tartsunk a megszerzett tudásról és annak hasznosítási lehetőségeiről. A projekt támogatásból megvásárolt kettő darab laptop hozzájárult a tanulmányok sikeres befejezéséhez, mivel a dolgozatokat, a szakdolgozatot, portfóliót azokkal készítették el a támogatott pedagógusok. Ezek az eszközök későbbi munkáik során is hasznosak lesznek a kapcsolattartás, az információszerzés stb. területen.