Erasmus K121
Erasmus K121
Erasmus köznevelési akkreditációs pályázat, 2021-2027
2023.09.01. - 2024.08.31
2023-1-HU01-KA122-SCH-000137666
2024. 08. 04-10. Franciaország, (Nizza)
Mesterkurzus
Az Erasmus+ mobilitási program keretében 2024. augusztus 4. és 10. között egy intenzív hárfa mesterkurzus aktív résztvevője volt Papp Tímea hárfatanárunk Franciaországban, Nizzában.
"Az Académie Internationale d'Été de Nice idén már 67. alkalommal hirdette meg nyári kurzusait. Az egyhetes program hárfás osztályába tizenketten jelentkeztünk, összesen kilenc országból. A festői környezetű városban megtartott, koncertekkel és óralátogatásokkal gazdagított mesterkurzus során egyéni és közös órákon tanulhattam a Berlini Filharmonikus Zenekar hárfaművészétől, Marie-Pierre Langlamet tanárnőtől. Az egyéni órákon egy-egy hárfaművet elemeztünk és gyakoroltunk a technikám és az előadásmódom csiszolása érdekében.
Kitértünk az általános iskolás gyermekek hangszeres oktatásának kihívásaira is. A tanárnő megosztotta velem több évtizedes oktatói tapasztalatát arra vonatkozóan, hogy ő milyen módszerekkel tanítja a különböző korosztályba tartozó növendékeket, és segítséget nyújtott a repertoárjuk szélesítésében is.
A közös órákon minden résztvevő aktívan közreműködött, így számos új technikai megoldást sajátíthattunk el egymástól is. Nagyon hasznos volt számomra az, hogy megismertem néhány új hárfaiskolát, etűdkötetet és előadási darabot, például az eredetileg zongorára íródott Diabelli-duókat.
Megtanultam használni egy olyan kottaolvasó és -szerkesztő applikációt, ami a jövőben meg fogja könnyíteni a tanítást és a koncertezést.
Szabadidőmben lehetőségem nyílt ellátogatni a Palais Lascaris, a Chagall és a Matisse Múzeumba is. Az utazás és a szállás megszervezése és lebonyolítása, illetve az angol és a francia kommunikáció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy szervezőképességemet és a nyelvtudásomat kamatoztassam, fejlesszem."
Papp Tímea
2024.08.05-08. Olaszország (Forlimpopoli)
Mesterkurzus
Németh András – iskolánk tekerő tanára Forlimpopoliban töltött négy napot egy francia barokk tekerő mesterkurzuson. A kurzust a régi zene világának jelenleg legismertebb és legelismertebb tekerős muzsikusa, Tobie Miller vezette.
"A négy napig tartó stúdiumon napi nyolc órán keresztül gyakoroltuk a francia barokk zene előadásmódjának sajátosságait. Az órák egy XIV. században épült erődítmény egyik emeleti szárnyában voltak, így a hangulat és a látvány is hozzájárult az elmélyült munkához. A díszítések helyes értelmezése mellett a zenei mondatszerkesztésről, a helyes tempóról és a recsegő adekvát használatáról valamint a kamarazenei szólambeosztásról és a koncertszerkesztésről is sokat tanultam. Iskolánkban van lehetőség barokk kamarazenélésre, így mindezek a tapasztalatok biztosan sokat fognak segíteni az oktatói munka során.
Ez a mesterkurzus elsősorban nikkelhárfásoknak szól, ők voltak nagyobb
létszámban, így viszont a tekerősökre (hárman voltunk), egyénekre vetítve több
idő jutott. Az utolsó napon a Chiesa della Madonna del Popolo katolikus
templomban egy nagyszerű közös zárókoncerttel búcsúztunk az idei kurzustól."
Németh András
A teljes koncert az interneten megtekinthető:
2024.07.28-08.10. Írország (Bray)
Nyelvi kurzus
Pocsai Krisztina jazzének tanárunk nyelvi kurzuson járt Írországban.
"Idén nyáron július 28. és augusztus 10. között egy nyelvkurzuson vehettem részt Erasmus pályázat keretein belül. Mivel jazzének tanárként az angol nyelvet napi szinten használom, ezért kézenfekvő volt, hogy haladó angol intenzív kurzust választottam. Az Erasmus – program egyik célja az Európai Unió országainak megismerése, tapasztalatszerzés és szakmai gyakorlat egy másik tagország oktatási intézményében.
A nyelvtudásom fejlesztése mellett a kulturális és szociális látóköröm szélesítése is cél volt, ezért az Európai Unió legtávolabbi csücskét, Írországot választottam. A nyelviskola a Dublintól 20 km-re délre lévő kisvárosban, Bray-ben volt, gyönyörű természeti környezetben. A délelőtti órákat mindig ugyanaz a tanár tartotta, a délutáni kurzusokat pedig mindig más. Nemcsak diákként, hanem tanárként is sokat tanultam a két hét alatt. A kurzus több fejlesztési területet célzott: beszédkészség, szövegértés, olvasás, nyelvtan, szókincs. És mindezt izgalmas témákba ágyazva. Volt szó történelemről, kultúráról, politikáról, konyhaművészetről, közlekedésről, társas kapcsolatokról, hogy csak egy párat említsek. Az egyik kedvenc órámat egy olyan tanár tartotta, aki író is volt egyben, az óra témája pedig James Joyce volt.
Az órák után ill. hétvégén volt időm felfedezni a környéket. A nyelviskolától segítséget kaptunk ehhez. A vezetett túrákon, városnézéseken nemcsak a csoport társainkkal, hanem az iskola többi tanulójával is volt alkalmunk barátkozni, beszélgetni. A világ minden tájáról érkeztek felnőttek, diákok. A legtöbben Olaszországból jöttek, de voltak spanyolok, brazilok, németek, franciák, lengyelek, oroszok, csehek, szlovákok és volt egy-egy ember Szudánból és Algériából. Szóval igazi multikulturális társaság jött össze. Volt egy idegenvezetőnk, aki segítette a beszélgetéseket, senkit nem hagyott magára. A környéken rengeteg látnivaló akadt. Kastélyok, botanikus kertek, filmforgatás helyszínek, történelmi jelentőségű helyek. Dublinba többször is ellátogattunk, az egyik este egy tradicionális ír táncházban voltunk.
Rengeteg élménnyel gazdagodtam. A második hét végére már folyékonyan beszéltem a nyelvet. Nagyon inspiráló volt az iskolai környezet is és a helyiek barátságos, nyitott, vendégszerető, életigenlő hozzáállása is."
Pocsai Krisztina
2024. 07. 14-23. Horvátország (Rovinj)
Nemzetközi Pedagógustovábbképzés
Kulin Krisztina – iskolánk fuvola és tehetségfejlesztő tanára 2024. júliusában Rovinjban (Horvátországban) töltött egy hetet, ahol ORBÁN SÁNDOR vezetésével a "VARÁZSOLD ELŐ TANÍTVÁNYODBÓL A TALENTUMOT Komplex 3+T" című netmzetközi pedagógus továbbképzésen vett részt. Ez a program holisztikus módon közelíti meg a tehetséggondozást és fejlesztést. A következőkben a tanárnő néhány gondolatát idézzük fel a hét eseményeiről:
"Július 14-én, vasárnap közös programon vettünk részt, ahol mindenki röviden bemutatkozott és néhány szóban jellemezte az oktatási intézményt, ahol tevékenykedik. A hivatalos részt egy kötetlen, jó hangulatú vacsora zárta. Érdekes és élvezetes volt látni, hogy milyen sokszínű csapat gyűlt össze.
Másnap megkezdődött a képzés, melyen először megismertük a KOMPLEX 3+T módszertanát, melyet ORBÁN SÁNDOR dolgozott ki és már 30 éve alkalmazza is az oktatásban. A módszer három képességterület: SZOMATIKUS, AFFEKTÍV, és KOGNITÍV képességek PÁRHUZAMOS fejlesztésére épül. Ezen területek fejlesztését, ennek jelentőségét és hatásait ismertük meg. Minden nap egy-egy terület részletes elemzését végeztük el. A hét végére egyértelművé vált, hogy a testedzés, ügyességi gyakorlatok, a rajzolás, festés, önálló történet, mesék folyóírással való létrehozása, illusztrációk készítése és a tudományos ismeretek megszerzése, kísérletek végzése együttesen nagy hatékonysággal segítik a tehetség kibontakozását, a tehetség azonosítását. Mi is próbára tehettük magunkat ügyességi feladatokban, egyvonalas rajzokban és tudományos kutatások prezentációjában. Az utolsó napon egy általunk választott képességterületről tartottunk kiselőadást.
A tanulás mellett szervezett kulturális programokban is részt vehettünk. Így volt alkalmunk megcsodálni pl. Pulában az Amfiteátrumot, egy gyönyörű cseppkőbarlangot és Poreč szépségeit.
Nagyszerű csapatban lehettem, különleges és kedves embereket ismerhettem meg és sok új információt és tudást kaptam az itt eltöltött idő alatt."
Kulin Krisztina
2024 07.01-07. Görögország (Korfu)
Nemzetközi Pedagógustovábbképzés
Polányiné Takács Judit, iskolánk igazgatója a "Going Green: Szabadtéri oktatás a fenntartható fejlődésért" című továbbképzésen vett részt. A tanfolyam kiválasztásának oka az volt, hogy az iskola pedagógiai programjában a környezeti nevelés fejezetében levő tartalmak korszerűsítésre kerüljenek.
"Az alapfokú művészeti iskolában nem jellemző a szabadtéri oktatás, reméltem, hogy a fenntartható fejlődésért program többféle lehetséges alternatívát, módszert tud erre a lehetőségre. A csoportba többféle országból, többféle iskolatípusból érkeztek pedagógusok, akiktől tapasztalatokat gyűjthettem, úgymint információszerzés, tapasztalatcsere, új módszerek megismerése, más országokban elvárt eredmények ebben a tárgykörben, más országokban hogyan valósítják meg a fenntarthatóságra nevelést, szemléletformálás, kapcsolatok.
A program elvégzésével segítséget kaptam abban, hogy
- hogyan tudom inspirálni a tanulói és a nevelői közösséget úgy, hogy olyan kisebb környezetre ható változtatásokat hajtsanak végre, amelyek rövid majd hosszú távon nagy hatással lehetnek a környezetünkre,
- a fenntarthatóságra való figyelemfelkeltés módjaihoz, ennek motivációjának kialakításához sok ötletet szereztem. Interaktív óratervek elkészítésében a közös munka során tapasztalatokat cseréltünk,
- sokféle módszertani eszközt alkalmazott a kurzusvezető, amely technikák nemcsak a mi foglalkozásainkat színesítették, de mi is jól tudjuk majd alkalmazni tanóráinkon, mint például a pármunka, a csoportmunka, az egyéni feldolgozás.
- A program során az angol nyelvtudásomat is fejlesztettem, és örültem, hogy ezáltal egy szélesebb nemzetközi csapat részévé válhattam."
Polányiné Takács Judit
2024. 05.09-20. Finnország (Helsinki)
Tanulmányút
Vasvári Márta igazgatóhelyettes és szolfézstanár Finnországot választotta szakmai úticéljául, a Kelet-Helsinki Zeneiskolában járt.
"A szakmai utam szervezésében nagyon sok segítséget kaptam a finn Liszt Intézettől, Pojják Klárival rengeteg levelet váltottunk. Ő ajánlotta számomra a legszínvonalasabb zeneiskolát, összekötött a vezetőjével, egy rövid városnézésre is meghívott, sőt kedvezményesen szállást is biztosított az intézet számomra.
Látogatásom hete pont egybe esett egy pedagógus sztrájkkal, ezért kevesebb zenetanárhoz jutottam el, de így is nagyon érdekes élményekkel gazdagodtam, főleg vonós területen. Olyan hangszeres órákat is láthattam, amelyek a mi zeneiskolánkban egyelőre nem elérhetőek: brácsa és nagybőgő - ezért ezek nagyon ösztönzőleg hatottak. Ami szembetűnő volt, hogy a kisebb növendékek is magabiztosan, bátor, egészséges hangon szólaltatják meg a vonós hangszereket és meglepően tisztán.
A tanárok kedvesen fogadtak óráikra, szívesen meséltek arról, hogy ez a zeneiskola milyen különleges. Kiemelték, hogy szoros kapcsolatot tudnak kialakítani a növendékekkel: heti 5 alkalommal találkoznak velük, hiszen a kezdetektől, már korai életkorban kamaracsoportokban is dolgoznak. Ez követendő, hisz több kompetenciát is fejleszt:
- gyakorlásra motivál, hiszen
- felelősséggel tartozik a közösségért, amelynek fontos tagja;
- a többszólamúság fejleszti a hallást,
- koncentrációt...
A vonós tanszak színvonalas működése erősen kötődik a magyar Szilvay testvérpár nevéhez, akik 30 évig tanítottak itt és vezették is a zeneiskolát, mely abban az időszakban emelkedett ki színvonalával. Szintén hozzájuk köthető a színes kotta.
Nagy hangsúlyt fektet a zeneiskola a korai fejlesztésre, ezért több száz gyermek számára biztosítanak korosztályonként zeneóvodás foglalkozásokat.
A legszínvonalasabb finn zeneiskola egy kevésbé tehetős környéken kapott helyet egy szerény épületben, ahol még 4 különleges általános iskolai M (=music) osztály is található, melyekbe válogatott gyermekek kerülnek, akik a tantervbe építetten tanulnak hangszert, énekóráikat képzett zenetanárok tartják."
Vasvári Márta
2024. 04. 15 - 04. 19. Görögország, Vartholomio
Tanulmányút
Eredics Dávid népi tambura, klarinét tanárunk Görögországban járt.
"A népzenei hagyományok valódi kincsek, tele direkt és rejtett pedagógiai módszerekkel, amelyek nemcsak a saját kultúránkban, de különböző anyanyelvű tájakon is párhuzamokat mutatnak. Az Erasmus program keretein belül a görög zenei hagyományok tanulmányozása során felfedeztem, hogy a különböző kultúrák egymást kiegészítő jelenségeket hordoznak. A tradicionális fúvós zene mélyebb elemeinek kutatása során érdekes összefüggéseket találtam a magyarországi délszláv és görög népzenében.
A klarinét, amely régóta a görög népzene része, igazi hidat képez a múlt és a
modern zene között. A görög zenei szokásokban a hangszer szólisztikus
használata kiemelkedően fontos, és ez az eszköz nemcsak dallamok, hanem
kifejező érzelmek közvetítője is. A magyar folklórban viszont a hagyományos
hangszerek és a klarinét között , a stílusok adaptálása a klarinéton nem
teljesen történt meg, így számos pedagógiai és technikai alapvetés hiányozhat.
Élményeim összegzése során különböző szempontokat emeltem ki, amelyek a görög zenei világból az általam látottakat tükrözik:
1. Regionális Zenei Hagyományok: Felfedeztem Peloponnészosz, Kalamata és
Ipirosz zenei hagyományait, és elmélyültem a díszítések tanulmányozásában,
ezzel gazdagítva saját szakmai fejlődésemet.
2. Csoportos Klarinétórák: A csoportos órák megfigyelése során fontos új
ismereteket szereztem a zenei technikákról.
3. Éneklés szerepe: Kiemelkedett az éneklés fontossága a hangszeres zeneoktatásban,
egyúttal a többféle szolmizációs módszerek alkalmazása a népzenében új
perspektívát nyújtott,
4. Hagyományos Ritmusok: A hagyományos ritmusok gyakorlása megerősítette a
zenei alapokat, és bepillantást nyújtott a tánc szerepébe a görög népzenei
kultúrában.
A közösségépítés szempontjából a közös étkezések és társasági létezés új dimenziókat nyitottak meg előttem. Az élmények leírhatatlan gazdagsága mögött egy mély érzelmi kötelék rejlik, amely a családi alapokra építkezik. A pedagógiai módszerek adaptálhatósága számomra világossá vált – az órák intenzitása és az elmélet-gyakorlat összhangja kiemelve azt a tudást, amely minden generáció számára elérhető. A "felelősség csepegtetése" koncepciója különösen megragadott: a diákok folyamatosan váltogathatták a vezetői és alárendelt szerepeket, ami nemcsak a tanulás hatékonyságát növelte, hanem a fegyelem fenntartását is segítette.
A tanár-diák és diák-diák interakciók dinamikáját élvezet volt megfigyelni; valódi közösségi élménnyé vált a zene. A szakmai fejlődésem szempontjából arra világított rá a térségben szerzett tapasztalat, hogy a népzenei anyanyelvünk nemcsak a múlt emlékét hordozzák, hanem a jövőnkben is jelentős szerepet játszhatnak.
A görög zenével való
kapcsolatom továbbra is élénk, és tervezem a közös online szakmai
egyeztetéseket a tanár kollégámmal.
Összességében ez az Erasmus-program valódi ajándék volt számomra, mely az eddigi tapasztalataimon túl új irányokat nyitott meg a pedagógiai módszereim fejlesztésében.
A hagyományos és modern pedagógiai elemek összekapcsolása révén új perspektívákat kaphatok, amelyeket a jövőbeni tanításaimba beépíthetek.Miközben a görög népzenei hagyományokat tanulmányoztam, számos párhuzamot fedeztem fel a balkáni térség zenei gondolkodásmódjával.
A hagyomány bizantikus közös gyökerei nyújtják a kapcsolódási pontot, amely nemcsak a múltat, hanem a jövőt is formálja. Ezen tapasztalatok és a különböző zenei stílusok közötti kapcsolatok felfedezése arra ösztönöz, hogy még inkább elmélyítsem a kutatásaimat, és egy szakmai publikáción dolgozzak a jövőben, mely bemutatja ezt a kulturális párbeszédet.
Az utazás során az a megfigyelés is érdekelt, hogy a görög zeneoktatási
rendszer nem csupán a technikai ismeretekre, hanem a zene érzelmi mélységére is
hangsúlyt fektet. A hangszeres és vokális együttjáték bármilyen népzenei kultúrán alapuló oktatás alapvető célja, és a görög
példa megmutatta, hogy az élő zenélés, és az abban való közreműködés nemcsak a zenei
ismereteket, vagy pedagógiai témájú cikkeket, hanem mélyebbre nyúlva az egész
közösséget erősíti
A közösségi élmények, például a közös étkezések, a zenei tanulás során kialakuló barátságok és a kultúra mélyebb megértése mind hozzájárultak ahhoz, hogy ezt az utazást valóban felejthetetlen tapasztalatként élhessem meg. A kulturális értékek és a zene iránti szeretet olyan közös alapokat teremtenek, amelyekre a jövő generációi is építhetnek.
Az Erasmus program nemcsak a zenei tudásom, hanem a pedagógiai munkám szempontjából is egy mérföldkő volt. Az ott szerzett tapasztalatok új világokat nyitottak meg számomra, és ihletet adtak ahhoz, hogy a saját oktatási módszereimet gazdagabbá és sokszínűbbé tegyem.
A jövőbeni terveim között szerepel, hogy minden tanulóm számára elérhetővé tegyem ezt a gazdag zenei örökséget, amelyben a népzenének kiemelkedő szerepe van. Bízom benne, hogy a következő években sikerül még több ilyen élményt megosztanom, legyen szó Magyarország, Görögország vagy akár más balkáni országok zenei hagyományairól.
A zene nemcsak szórakozás, hanem igazi közösségi erőforrás, amely összehozza az embereket, és lehetőséget ad arra, hogy azokat a hagyományokat, amelyek évszázadok óta velünk élnek, úgy használják ma is mintha levegőt vennének. A zenét játékosan és boldogan élni, ez a cél, és remélem, hogy tapasztalataim révén minél több diákot inspirálhatok arra, hogy felfedezzék a népzene csodáját a saját értelmezésükben.
A tiszta forrásig pedig szükséges elmenni erre tökéletes a mobilitási program. Köszönet érte.
"Aki forássvidéken jár, mindig ugyane virágokból szedi csokrát" Weöres Sándor
Eredics Dávid Gergely
2024. 03. 18-22. Spanyolország (Madrid)
Tanulmányút
Az Erasmus+ program keretében a Teleki-Wattay Művészeti Iskola nyolc tanulója, és két tanára vett részt egy izgalmas és hasznos projektben, Madridban, a Conservatorio Profesional de Música "Victoria de los Ángeles" iskolában. A látogatást alapos előkészítés előzte meg, amely során a tanárok személyesen ismerkedtek meg egymás intézményeivel, elősegítve a hatékony együttműködést.
A madridi zeneoktatás különleges és inspiráló. Az oktatási rendszer itt nagy hangsúlyt fektet a kreativitásra és a szabadságra, ami lehetővé teszi a diákok számára, hogy saját zenei stílusukat és érdeklődési köreiket felfedezzék. Az együtt zenélés, vagyis a közös muzsikálás, központi szerepet játszik az oktatásban. Ez nemcsak a zenei készségeket fejleszti, hanem a csapatmunkát, az együttműködést és a kommunikációt is erősíti.
A gyerekek szívesen járnak az órákra, mert élvezik a közös zenélés örömét és a barátságos, ösztönző környezetet. Az együtt zenélés során kialakuló közösségi élmények és a közös sikerek hozzájárulnak ahhoz, hogy a diákok pozitív élményekkel gazdagodjanak, és még inkább megszeressék a zenét. Ez a fajta oktatási modell nemcsak a zenei tehetségek kibontakozását segíti elő, hanem a gyerekek személyiségfejlődését is támogatja, hiszen a zene révén önkifejezésük és kreativitásuk is fejlődik.
A programokon a tanárok és a diákok aktívan vettek részt, a fogadó kollégák nagyon kedvesen fogadták a magyar iskola növendékeit.
A tanulók a projekt során egyéni és csoportos foglalkozásokon is részt vettek, éa az intézmény alap és középfokú fúvószenekar próbáin is részt vettek.
A szakmai programok mellett Madrid kulturális értékeivel is megismerkedtünk. Ellátogattunk a Prado Múzeumba, ahol Velázquez, Goya és El Greco műveit csodáltuk meg, valamint a Reina Sofia Múzeumba, ahol többek között Picasso híres Guernica festménye ragadta meg figyelmünket. A Királyi Palotában a spanyol monarchia történetébe nyertünk betekintést, míg a Retiro Parkban a természet szépségeit élveztük.Kiemelkedő programunk volt egy hangverseny az Auditorio Nacional de Música-ban, ahol Mozart Requiemjét hallgattuk meg.
A program nagyon hasznos volt, a konzervatóriumban szerzett tapasztalatok és kapcsolatok hosszú távon is meghatározóak lesznek számunkra.
Széplaki Zoltán
2022. 09.01. - 2023.08.31.
2022-1-HU01-KA121-SCH-000065448
Madridi zenetanárok látogatása iskolánkban
2023 januárban a Conservatorio Profesional de Música "Victoria de los Ángeles" Madrid két tanára látogatott iskolánkba. A februárban esedékes mobilitásuk előkészítése volt a cél, a kapcsolat felvétele mellett. Iskolánk számos órájára ellátogattak, több tanárral és diákkal találkoztak, így ezek birtokában tudták megszervezni a február végi látogatásukat.
Madridi zeneiskolások látogatás iskolánkban
2023 februárban 6 diák Laura Cobos Señas – ének, Helena Diaz Alcón – gitár, Almudena Gonzalez Esteban – oboa, Natalia Runzhi Cano Barbacil –cselló, Angel Acero Guisantes –fuvola és Juan Saez Garrido – zongora látogatta meg 10 napra iskolánkat, a madridi zeneiskolából, Két tanár: Marta Leiva Egido és Manuel de Moya Pinilla kísérték őket. A 10 nap alatt rengeteget gyakoroltak, részt vettek egyéni foglalkozásokon iskolánk tanáraival, de voltak kamara óráik is, ahol a diákjainkkal közösen tanultak meg darabokat. A szakmai programok mellett ellátogattak a Magyar Zene házába és a Zeneakadémiára is koncertet hallgatni. A látogatást egy tartalmas koncerttel zártuk ahol vendégeink mellett iskolánk diákjai és tanárai is játszottak.
Brüsszel, Belgium
2023 márciusában Imre Lili Petra
és Mravinac Anna jazz énekes növendékeink látogattak el Brüsszelbe a Koninklijk Conservatorium, kísérő tanáruk Pocsai
Krisztina volt
Madrid, Spanyolország
2023 május első felében egy hetet a madridi Conservatorio Profesional de Música "Victoria de los Ángeles" iskolában töltött négy tanárunk Széplaki Zoltán, Zsideiné Szőke Erika, Kozma György és Knyazoviczki Zoltán. Ennek a hétnek a során lehetőségünk volt alaposan megismerni a fogadó iskola életét, zenei tevékenységeit. Rengeteg órát meglátogattak, szakmai beszélgetéseket folytattak a helyi tanárokkal, és időnként a csoportos órák során, még a muzsikálásba is beszálltak. Megismertük az iskola sokoldalú profilját, és a megbeszélések egy része a szakmai kapcsolatok jövőjéről szólt. Elkezdték szervezni a következő évi utazást, amikor (reményeink szerint) növendékekkel is vissztérhetnek, hogy közös munkában vehessenk majd részt a spanyol tanulókkal.
2021 09. 01. és 2022.10.30.
2021-1-HU01-KA121-SCH-000005501
Novi Sad, Szerbia
2022. májuásban két növendékünk: Molnár Bernát Antal és
Patarcsits Bálint vettek részt a 7. Nemzetközi harmonikarversennyel egybekötött
kurzuson Újvidéken, Szerbiában. A kísérő tanáruk Szokolai Zoltán volt. Növendékeink a mesterkurzus során egyéni és
kamara foglalkozásokon is részt vehettek. Az igazi, délvidéki hangulatú
foglalkozások során technikai és zenei kérdések is terítékre kerültek. Ezek a
foglalkozások is hozzájárultak hogy a verseny során a szólista 3. helyet
szerzett, a duó pedig maximális pontszámmal kategória győztes lett!
Marosvásárhely, Románia
2022 augusztusában Cheek Julianna Virág és Herpai Kata vettek részt a 17. Harmonia Cordis Marosvásárhelyi Nemzetközi Gitárfesztivál és Kurzus foglalkozásain. Kísérő tanáruk Veres Zoltán volt. A növendékek minden nap neves gitárművészek mesterkurzusain vehettek részt, aminek során a gitárjáték problémáinak különböző megközelítéseivel ismerkedhettek meg. A foglalkozásokat minden nap egy több órás, ám így is élménydús koncert zárta, amelynek során a nap közben foglalkozást tartó tanárok a gyakorlatban is bemutatták tudásukat. A részvétel nagyon inspiráló volt, minden részvevőnek!
Herpai Kata 2022 szeptemberétől a Weiner Leo konzervatóriumban folytatja zenei tanulmányait.
Málta, nyelvi kurzus
2022 júliusában Vincze Éva tanárnő egy két hetes angol nyelvi kurzuson vett részt Máltán. A mindennapos csoportos nyelvi foglalkozások során rengeteg lehetőség volt az angol nyelv használatára. A helyszínen megtartott, sok különböző nációhoz tartozó nyelvtanulóval való kommunikáció során a beszédkészség, a beszédértés fejlesztésére rengeteg lehetőség nyílt. A szókincs, a nyelvtan és a maga az angol nyelv használata is sokat fejlődött ebben a két hétben, ami bőven fog kamatozni a táncosok Erasmus utazásaink a megszervezése során. Nem mellékesen pedig Málta remek lehetőségeket kínált a tanórákon kívüli kirándulásokra is!
Malaga, Spanyolország
2022 júliusában Malagában járt Knyazoviczki Zoltán egy két hetes spanyol nyelvi kurzuson. Ennek apropóját a madridid Victoria de Los Angeles zeneiskolával kialakulóban lévő kapcsolatunk adta. A kapcsolattartásban, a látogatások során hasznos, ha nem csak angolul hanem spanyolul is tudunk kommunikálni partnereinkkel. A két hetes kurzus során, a nyelvtani ismeretek fejlesztése mellett a beszéd gyakorlása, a folyamatos nyelvhasználat is kiemelt szerepet kapott. A kis csoportos foglalkozások és az egyéni órák is sokat segítettek abban, hogy a spanyol nyelv használatában nagyobb gyakorlatra tegyen szert a részt vevő kolléga. Reméljük bőven lesz alkalma ezt használni a következő évek mobilitásai során.