Röviden a pályázatról

Iskolánk nagy örömére a 2020/21-es tanévet ismét egy nyertes pályázattal indíthattuk el.

Az Erasmus + Európai Uniós programon belül a KA229 nevezetű pályázati rendszerben intézményünk többek között Franciaországgal, Romániával, Horvátországgal, Spanyolországgal és Törökországgal fog együttműködni a következő 2 évben.

Magyarországgal együtt tehát összesen 6 ország diákjai és tanárai úgynevezett partnerségi kapcsolat részeként 1-1 hétre egymáshoz látogatva nemcsak megismerik egymás kultúráját és szokásait, hanem együtt dolgoznak majd egy közös téma megvalósításán. E téma keretén belül most a Táncművészeté lesz a főszerep, így maga a projekt elnevezése is ezt tükrözi, ami az Eur' Hop címet kapta.

A cserekapcsolatokba természetesen igyekszünk olyan diákokat bevonni, akik nemcsak jól kommunikálnak, hanem kiválóan és elkötelezetten teljesítenek a Moderntánc tagozatunkon belül.

Az elkövetkező években ugyanis nemcsak új stílusok megismerésével és bemutatásával fognak foglalkozni a résztvevők, hanem tánctörténeti kutatásokkal is. A valódi kérdés és fókusz azonban azon lesz, hogy hogyan és milyen táncműfajjal tudják kifejezni az olyan európai értékeket, mint az egyenlőség és diverzitás, a szabadság, a szolidalitás, az emberi jogok és a környezetünk védelme. A projekt koordinátora iskolánk tánc tagozatának tanára Vincze Éva lesz. 


3. Találkozó Törökországban

2022. májusában végre 8 diák kíséretében Törökországba, Isztambulba utaztunk. Az Eur'Hop Erasmus+ Európai Uniós projekten belül immár ez a 3. utazás, ahová a korlátozások után végre már a magyar diákok is eljutottak. Isztambulban a szolidaritás volt a fő téma, ahol nemcsak külön kihívást jelentő magyar néptáncot mutattak be az utazó növendékek, hanem vegyes csoportokban különböző kurzusokon, órákon vettek részt és még saját alkotást is létre hoztak a témakört körbejárva. A következő állomás ősszel Franciaország lesz. Íme néhány kép és egy videóbeszámoló, amit a diákok készítettek az 1 hetes élményről.

2. TALÁLKOZÓ SPANYOLORSZÁGBAN

2022. Februárjában az Eur'Hop Erasmus + Európai uniós pályázatunk keretében 2 tanárunk Spanyolországban, Padulban járt. Sajnos az akkori helyzet nem tette lehetővé, hogy növendékeink is részt vegyenek az 1 hetes diákcsere programban, így Knyazoviczki Zoltán és Vincze Éva tanárunk szakmai tanácsaikkal, tervezéssel és szervezés segítéssel járult hozzá a 2. találkozó sikeréhez. A kurzusok és workshopok mellett természetesen kirándulásra és csapatépítésre is jutott idő. Hamarosan sor kerül a 3. találkozóra Isztambulban, amin már 8 moderntáncos diák is részt vesz majd a projektet irányító Vincze Éva tanárnő kíséretével.


"Eur'Hop"

ERASMUS + 2020-1-FRI01-KA229-079754_5

Az első találkozóra Franciaországban került sor, ahol 3 napra találkoztak az Eur'hop Erasmus + project koordinátorai.

A projekt fő témája a kamaszok problémái, amit az európai értékekkel és a tánccal fűztünk és kapcsoltunk össze.

Az első nap a diákok által előadott köszöntő és flasmob után, körül is jártuk magát a fő témát. Minden ország tanára egy-egy prezentációt tartott a saját országában illetve iskolájában működő hagyományokról, jogokról és esetleges akadályokról. Beszéltünk a különböző bántalmazási formákról, önbecsülési problémákról, kudarcokról és az iskolaelhagyásról is. Megosztottuk egymással a különböző tapasztalatainkat és stratégiáinkat annak céljából, hogy a körülöttünk lévő diákok egészségesen és boldogan éljék meg mindennapjaikat. Végezetül pár jó gyakorlatot is átadtunk egymással.

Második nap az európai értékekre koncentráltunk illetve azon belül, hogy egy-egy országban hogyan közvetítik és tanítják őket. Beszéltünk arról is, hogy vajon ezeket az értékeket mennyire foglalja belele egy-egy ország a tanítási gyakorlatba vagy az iskolán kívüli foglalkozásokba. A román koordinátor az identitással foglalkozott, a spanyolok az egyenlőség témakörét járták körül, a török koordinátor a szolidaritást, a franciák a szekularizmust, a horvátok pedig a környezet védelmére összpontosítottak. Mindezekről ismételten egy-egy prezentációt láthattunk és hallhattunk. Mivel a tánc, így a mozgás is a projekt fő témája, ezért ezen a napon ennek is teret adtunk. Egy közös kiránduláson vettünk részt az Alpokban, ahol egy szép magaslati tavat látogattunk meg. Itt egy rövid piknikre is sort került.

Harmadik nap már a tánc került a tanári megbeszélések központjába. Jógyakorlatokat és tapasztalatokat osztottunk meg egymással, azzal kapcsolatban, hogy hogyan is fejezzék ki magukat a diákok a tánc ereje által, illetve hogy mi, tanárok miként segíthetjük őket ebben. A következő kérdéseikre kerestük a válaszokat:

Van a szükség vendég tanárokra és koreográfusokra egy-egy iskolában? Miként kezeljük a kamaszkori fizikai változásokat a táncban? Hogyan vetkőzhetik le gátlásaikat ebben a korszakban? Millyen a "kapcsolatuk" a testükkel vagy éppen kortársaik testével?

Mindezek lezárásaként egy táncórát tartottam, amivel nemcsak kiegészítettem a tanárok által korábban bemutatott európai értékeket is, hanem képviseltem Magyarországot a szabadság értékének bemutatásával, megmutatkozásával. Az óra kezdetén mozgásos játékokat játszottunk, amivel feloldottam a tanárokban megbújó félelmeket és gátlásokat. Majd egy közös és alapos moderntánc alapú bemelegítés után egy mélyen európai gyökerű páros tánccal foglalkoztunk. A bécsi keringő által sikerült megtapasztaltunk a közös tánc adta felszabadultságot továbbá az összetartozás élményét is.

Összefoglalva a 3 nap alatt nem csak tapasztalatot cseréltünk illetve a következő találkozókat terveztük meg, hanem egymás munkamódszeréhez is közelebb kerültünk, ezáltal előre vetítve a következő időszak sikeres megvalósítását is.

Vincze Éva, moderntánc pedagógus

 Projektindító tanári találkozó Crolles, 2021.okt. 18-22

Alakul a csapat

Első előkészületek

Sajnos a pandémia miatt halasztanunk kell majd az utazásokat, ám a szellemi munkát elkezdjük az 2020/21-es tanévben. Már volt több tanári meeting is a világhálón, így a közös gondolkodás után hamarosan elkezdünk videózni, vágni, zenéket választani, koreográfiákat készíteni, fotózni és közösen felkészülve alkotni.

Íme a két legidősebb osztály, akik nagy lelkesedéssel várják az előttünk álló időszakot.

Hamarosan jelentkezünk a tartalmakkal! 

Logó verseny az országok között

E pályázat során az egyik első feladat a mindekori logó megalkotása. Íme a beérkező művek.

A versenyt az első képen látható horvát logó nyerte.

A 2., 3. és 4. képen a magyar versenyművek léthatók. Köszönjük a felkészítést Csuta Annának és gratulálunk a képzős diákjainknak is. Mi nektek drukkoltunk!


Dance  who I am

Táncban mondtuk el, hogy kik vagyunk mi és hogyan látjuk magunkat.

A rövid koreográfiákat természetesen maguk a diákok álmodták meg, így nem csak az ismert moderntánc technikákat alkalmazták, hanem saját mozgásviláguk és ötleteik is előtérbe kerültek időnként.

Az eredmény az alábbi videóban látható.

My European  Portrait

Digitális könyvet szerkesztettünk, amiben nem csak képeket, hanem verseket is beleillesztettünk . A költeményekben igyekeztünk saját gondolatainkat, énünket és ízlésünket bemutatni. Mindezt természetesen angolul interpretálva, így a Pályázat címéhez igazodva végül a "MY EURHOPEAN PORTRAIT" címet kapta a könyv, ami az alábbi linken tekinthető meg:

https://read.bookcreator.com/fzKG21z6zccQBrQpCLPRIeGuqGl1/ZPlY0JURQ4GtIgc-RnhY4g

Reméljük tetszik :)


Dance on my favourite   music

Ahogy a cím is mondja ebben a feladatban a diákok kedvenc zeneszámai kerültek előtérbe. Most már sokkal több mosolygós arcot és különféle stílust is láthatnak.

Bizony nehéz volt egy-egy kedvenc dalra nem énekelni a tánc mellé :D.